- آزاده فر، محمدرضا (1388)، «کارایی نهادهای آموزش هنری بر بنیانهای متغیرهای اقتصادی»، فصلنامه ی انجمن آموزش عالی ایران، 2، صص. 136 -119.
- اشرافی، کیان (1391)، «بررسی علل عدم پاسخگویی آموزش هنر در مراکز آموزش عالی هنر ایران با نگاهی به آموزش رشته گرافیک»، مجموعه چکیده مقالات اولین همایش ملی آموزش عالی هنر، ص 56.
- بازرگان، عباس (1383)، ارزشیابی آموزشی، انتشارات سمت، تهران.
- بازرگان، عباس (1391)، «آموزش پژوهش محور رویکردی برای نیل به دستاوردهای یادگیری آموزش هنر»، مجموعه مقالات اولین همایش ملی آموزش عالی هنر، صص. 24 -22.
- برنامه ی آموزشی رشتههای هنری (کارشناسی کارگردانی تلویزیون و هنرهای دیجیتال) مصوب شورای گسترش آموزش عالی، 23/3/1383.
- جایگاه هنر در نقشه جامع علمی کشور، 1389.
- حسنزاده، رمضان (1390)، روشهای تحقیق در علوم رفتاری، نشر ساوالان، تهران.
- حسینی، سید محمد؛ عزیزی، سید محمود؛ مطور، معصومه (1391)، «الگویی برای بازنگری در برنامه ی درسی آموزش عالی هنر»، مجموعه مقالات اولین همایش ملی آموزش عالی هنر، ص 24.
- ذاکر صالحی، غلامرضا (1391)، «تحول الگوهای مختلف دانشگاهی و جایگاه آموزش هنر در آنها»، مجموعه مقالات اولین همایش ملی آموزش عالی هنر، صص. 97-77.
- رضایی، منیره (1392)، «تربیت هنری در نظام آموزش عالی هنر»، فصلنامه مطالعات فرهنگ و ارتباطات، سال چهاردهم، شماره 22، ص 92.
- زارع، بیژن مرضیه زارع (1391)، «نقش پژوهشهای کاربردی و ارزیابی در سیاستگذاری و برنامهریزی اجرایی آموزش هنر»، مجموعه مقالات اولین همایش ملی آموزش عالی هنر، صص. 76-51.
- سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس؛ حجازی، الهه (1384)، روشهای تحقیق در علوم رفتاری، انتشارات آگاه، تهران.
- سلیمی، سید جواد (1391)، «مطالعه ی تطبیقی نحوه ی پذیرش دانشجوی کارشناسی هنر در ایران و 9 کشور جهان»، مجموعه مقالات اولین همایش ملی آموزش عالی هنر، ص 20.
- سند توسعه ی آموزش عالی هنر، معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، 90.
- سوداگر، محمدرضا (1391)، «سمتوسوی تفکر در آموزش هنر»، مجموعه مقالات اولین همایش ملی آموزش عالی هنر، ص 69.
- صالحی، سودابه (1391)، «گفتمان خلاقیت و آموزش هنر؛ مورد پژوهی یک تدریس»، مجموعه مقالات اولین همایش ملی آموزش عالی هنر، 80.
- صباغیان، زهرا (1383)، اصول مدیریت کلاس در آموزش عالی، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی، تهران.
- عماد زاده، مصطفی (1384)، اقتصاد آموزش و پرورش، انتشارات جهاد دانشگاهی، اصفهان.
- فراستخواه، مقصود (1388)، دانشگاه ایرانی و مسئله کیفیت، انتشارات آگاه، تهران.
- فرهمند خواه حسن؛ دستور، مجتبی؛ سفلایی، احمد (1391)، «ارزیابی برنامه درسی هنر در آموزش عالی»، مجموعه مقالات اولین همایش ملی آموزش عالی هنر، ص 42.
- فلاح، وحید؛ رضایی راد، مجتبی (1388)، رابطه ی آموزش هنر با رویکرد تربیت هنری با خلاقیت دانش آموزان پایه ی پنجم ابتدایی، طرح پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری.
- کشاورز، محمدعلی؛ سلطانی کیا، حسین (1384)، آموزش نقاشی و کاردستی، شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران، تهران.
- محمدزاده، مهدی (1384)، «آموزش و حیطه کیفی هنر»، اولین هماندیشی معنویت و هنر، فرهنگستان هنر، صص. 271-263.
- مریدی، محمدرضا (1390)، بررسی تطبیقی آموزش آماتوری هنر و آموزش همگانی هنر در آموزش عالی هنر ایران، طرح پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات.
(1391)، «مطالعه ی تطبیقی آموزش عالی و آموزش آماتوری هنر در ایران»، مجموعه مقالات اولین همایش ملی آموزش عالی هنر، صص. 342-329.
- مهدیزاده تهرانی، آیدین؛ عظیمی، شادی (1391)، «بررسی ارزشیابی آموزشی در آموزش عالی هنر»، مجموعه مقالات اولین همایش ملی آموزش عالی هنر، صص. 266-247.
- مهرمحمدی، محمود (1383)، آموزش عمومی هنر: چیستی، چرایی و چگونگی، انتشارات مدرسه، تهران.
(1390)، «تبیین چرخش زیباشناسانه در تعلیم تربیت: درسهای خرد و کلان برای بهبود کیفیت آموزش با الهام از عالم هنر»، فصلنامه ی تعلیم و تربیت، شماره ی 105، صص. 34-11.
- میرزابیگی، علی (1380)، برنامهریزی درسی و طرح درس در آموزش رسمی و تربیت نیروی انسانی، انتشارات یسطرون، تهران.
- نجومیان، امیرعلی (1391)، «نقش پارادایمهای نظریه و نقد هنر در آموزش عالی هنر»، مجموعه مقالات اولین همایش ملی آموزش عالی هنر، صص. 246-231.
- نیستانی، محمدرضا (1383)، ارزیابی در آموزش عالی، قابلدسترس در وبسایت اینترنتی
http://www.educationplan.persianblog.com
- یمنی دوزی سرخابی، محمد (1380)، درآمدی به بررسی عملکرد سیستمهای دانشگاهی، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی، تهران.
(1391)، کیفیت در آموزش عالی، انتشارات سمت، تهران.
- Carline, A. (1968), draw they must: A History of the teaching and examining of art, Londen: Edvard Arnold.
- Harvey, l. & Green, D. (1993), Qulity in higher education, Swedish Quality conferance, goteborg:
www.uce.org,publicatoions/goteborg/goteborg/pdf.
- Hotchison, R., & Feist, A. (1991), Amateur arts in the UK, London: Policy studies institute.
- Kraus,B. A. (1968), History of German art education and contemporary trends, Unpublished doctoral dissertation, the Pennsylvania State University, University Park, PA.
- Mehrmohamadi, Mahmood, (2003), "Art education in Iran: Reclaiming the Lost Ground", Humanities, Vol. 10.
- Reinhartz, R. j. (1997), Teaching and Learning in Elementary School. Princeton, NC: Merrill Co.
- Stankiewicz, T. A. (1992), “Constructing an international history of art education: periods, patterns, and principles”, International Journal of arts education.