- براهیمی، منصور (بهار 1377)، «کاوشی در ساختار نمایش». کتاب صحنه. شمارة 1. صص 49-56.
- براهیمی، منصور (زمستان 1387)، «فرآیند نگارش نمایشنامه». هنر. شمارة 78. صص 63-85.
- ثمینی، نغمه(1393)، هیولاخوانی. چاپ اول. تهران، افراز.
- چرمشیر، محمد( 1384)، کبوتری ناگهان. تهران، نیلا.
- شکنر، ریچارد (1388)، نظریهی اجرا. مهدی نصراللهزاده. چاپ دوم. تهران، سمت.
- فیستر، مانفرد (1391)، نظریه و تحلیل درام. مهدی نصراللهزاده. تهران، مینوی خرد.
- کاستانیو، پل(1387)، راهبردهای نمایشنامهنویسی جدید؛ رویکردی زبان بنیاد به نمایشنامهنویسی. مهدی نصرالله زاده. چاپ دوم. تهران، سمت.
- هفنر، هیبورت سی (پاییز 1377)، «تحلیل نمایشنامه». ترجمة منصور براهیمی. صحنه. شمارة 3. صص 122-128.
- هفنر، هیبورت سی (تابستان 1379)، «تحلیل نمایشنامه». ترجمة منصور براهیمی. صحنه. شمارة 6و7. صص 160-164.
- Abrams, M. H., 2005. A Glossary of Literary Terms. 8th edition. Cornell University.
- Benjamin, W., 1998. Understanding Brecht. London: Verso.
-Lawson, J.H., 2014. Theory and technique of playwriting and screenwriting. The Estate of John Howard Lawson: www. John Howard Lawson.Com.
-Olson, E., 1957. An Outline of Poetic Theory, in Critics and Criticism: Ancient And Modern. Ed. R. S. Crane. Chicago: The University of Chicago Press.
-Nabokov, V., 1980. Lectures on Literature. Ed. Fredson Bowers. New York: Harcourt Brace.
-Smiley, S., 2005. Playwriting: The structure of action. USA: Yale university press.
-Thomas, J., 2009. Script analysis for actor, director and designer. USA: Focal press. 4Th edition.